
 Complaint 
1 

IN THE CIRCUIT COURT OF THE TWELFTH JUDICIAL CIRCUIT 
IN AND FOR SARASOTA COUNTY, STATE OF FLORIDA 

CIRCUIT CIVIL DIVISION 
 
 

TRUMP MEDIA & TECHNOLOGY ) 
GROUP CORP.   )      CASE NO.     

      ) 
 Plaintiff,    )      CASE TYPE: CA Libel / Slander 
      ) 
v.      )      JUDGE:     

) 
      )  
WP COMPANY, LLC   )  TRIAL BY JURY 
d/b/a The Washington Post   )  IS DEMANDED 
      ) 
 Defendant.    ) 
      ) 

 
 

COMPLAINT 
 
 Plaintiff, Trump Media & Technology Group Corp. (“Plaintiff” or “TMTG”), by 

counsel, files the following Complaint against defendant, WP Company, LLC d/b/a The 

Washington Post (“Defendant” or “WaPo”). 

 Plaintiff seeks (a) compensatory damages and punitive damages in the sum of 

$3,780,000,000.00 or such greater amount as is determined by the Jury, (b) 

prejudgment interest on the principal sum awarded by the Jury from May 13, 2023 to the 

date of Judgment at the rate of 6.58 percent per year, and (c) costs – arising out of 

Defendant’s defamation and conspiracy. 

I.   INTRODUCTION 

 1. TMTG is a private Sarasota-based media and technology company that 

operates a flagship social media platform called “Truth Social”.  On May 13, 2023, 

WaPo, acting in concert with a former employee of TMTG who was terminated for 



 Complaint 
2 

cause, published an egregious hit piece that falsely accused TMTG of securities fraud and 

other wrongdoing.  WaPo’s false criminal charges exposed TMTG to public ridicule, 

contempt and distrust, and injured TMTG’s business and reputation. 

 2. WaPo has been on a years-long crusade against TMTG characterized by 

the concealment of relevant information in its possession—a bitterly ironic truth for a 

publication whose motto is “Democracy Dies in Darkness”.  WaPo’s latest defamation 

creates an existential threat for TMTG, causing enormous loss.  TMTG brings this case to 

recover special damages to its business and good will, actual injury to its name and 

reputation, and punitive damages for WaPo’s gross misconduct. 

II.   PARTIES 

 3. TMTG is a Delaware corporation headquartered in Sarasota, Florida. 

 4. WaPo is a Delaware limited liability company, whose sole member is 

Nash Holdings, LLC, a Delaware limited liability company, whose members include 

citizens of Delaware.  The Washington Post has more than 2,500,000 digital subscribers 

in the United States, including tens of thousands in Florida.  20,000,000 people follow 

WaPo on Twitter (@washingtonpost), including millions in Florida.  WaPo is at home in 

Florida.  WaPo has agents and offices in Florida.  It transacts substantial business in 

Florida, including the sale of newspapers, advertising and online subscriptions to 

residents of Sarasota, and the operation of an active website that is accessible in Florida, 

www.washingtonpost.com.  In April 2023, over 132,300,000 people visited 

Washingtonpost.com, including millions in Florida.  The article at issue in this action 

targeted a Florida business, and was accessed and read by thousands of Floridians. 

http://www.washingtonpost.com/


 Complaint 
3 

III.   JURISDICTION AND VENUE 

 5. The Circuit Court of Sarasota County has subject matter jurisdiction over 

this action. 

 6. WaPo is subject to the Court’s general personal jurisdiction and specific 

personal jurisdiction. 

 7. Venue is proper in Sarasota County, where the false and defamatory 

statements were published and where TMTG suffered substantial damage. 

IV.   STATEMENT OF MATERIAL FACTS 

 8. On March 15, 2023, the Guardian published an online article entitled 

“Federal investigators examined Trump Media for possible money laundering, sources 

say”. [https://www.theguardian.com/us-news/2023/mar/15/trump-media-investigated-

possible-money-laundering (the “Guardian Article”)].  The Guardian Article contained 

false statements and defamatory implications, including that Federal investigators had 

examined TMTG “for possible money laundering”; that “New York prosecutors 

expanded criminal inquiry of company last year and examined acceptance of $8m with 

suspected Russian ties”; and that “Federal prosecutors in New York involved in the 

criminal investigation into Donald Trump’s social media company last year started 

examining whether it violated money laundering statutes in connection with the 

acceptance of $8m with suspected Russian ties”. 

 9. The source of the Guardian’s false and defamatory “money laundering” 

charges was a former employee of TMTG, Will Wilkerson (“Wilkerson”), who was 

terminated for cause.  Beginning in 2022, separate and apart from any purported 

https://www.theguardian.com/us-news/2023/mar/15/trump-media-investigated-possible-money-laundering
https://www.theguardian.com/us-news/2023/mar/15/trump-media-investigated-possible-money-laundering


 Complaint 
4 

disclosures he may have made to the government, Wilkerson began to concoct and 

publicly shop false stories about TMTG to numerous media outlets. 

10. By May 2023, Wilkerson had come up with yet another fake news story.  

Wilkerson knew that WaPo eagerly published false stories about TMTG, its CEO, Devin 

Nunes (“Nunes”) and, of course, former President Donald Trump.  Wilkerson contacted 

WaPo with a salacious story about a porn-friendly bank and securities fraud.  Through a 

series of meetings and conversations with Wilkerson and his lawyers, WaPo undertook 

with Wilkerson to publish agreed false and defamatory statements to injure TMTG. 

11. On May 13, 2023, WaPo published an online article with the clickbait 

headline, “Trust linked to porn-friendly bank could gain a stake in Trump’s Truth 

Social”. [https://www.washingtonpost.com/technology/2023/05/13/trump-truth-social-

loan-questions/ (the “WaPo Article”)]. 

12. The WaPo Article and follow-on social media republications contain the 

following false statements of fact of or concerning TMTG: 

● “An obscure financial entity … would gain a sizable stake in former 
president Donald Trump’s media company if its merger deal proceeds”; 

 
● “[T]he role ES Family Trust would assume in Trump Media and 

Technology Group has never been officially disclosed to the Securities 
and Exchange Commission [“SEC”] or to shareholders in Digital World 
Acquisition [“DWAC”], the special purpose acquisition company, or 
SPAC, that has proposed merging with Trump’s company”; 

 
● “The companies also have not disclosed to shareholders or the SEC that 

Trump Media paid a $240,000 finder’s fee for helping to arrange the $8 
million loan deal with ES Family Trust”; 

 
● “the recipient of that fee was an outside brokerage associated with Patrick 

Orlando, then Digital World’s CEO”; 
 
● “Orlando’s finder’s fee could affect the value of the shares”; 
 

https://www.washingtonpost.com/technology/2023/05/13/trump-truth-social-loan-questions/
https://www.washingtonpost.com/technology/2023/05/13/trump-truth-social-loan-questions/


 Complaint 
5 

● “Trump’s media company took out an $8 million loan in exchange for 
stock, but no one told the SEC”; 

 
● “Trump Media: this time they borrowed money from a bank best known 

for servicing the adult entertainment, pledged a stake in the company for 
the loan and didn’t tell the SEC”; 

 
● “A Russian banker connected to the porn industry could have gained a 

stake in Trump’s Truth Social according to documents”; 
 
● “The Guardian reported in March that federal prosecutors in New York 

have been investigating whether the Trump Media loans violated money-
laundering statutes”. 

 
(each of the above is a “Statement” and together the “Statements”).1 

 13. WaPo was not content with publication of the false Statements to its 

2,500,000 subscribers and republication to its 20,000,000 Twitter followers.  The primary 

author of the WaPo Article, Drew Harwell (“Harwell”), republished the Article to his 

48,000 Twitter followers, which included correspondents at CNN, New York Times, 

NBC News, The Atlantic, Huffington Post, the Daily Beast, Business Insider, and the 

Guardian. [https://twitter.com/drewharwell/status/1657351704419917825 (“New: The 

Truth Social saga just keeps getting weirder.  Our latest includes a porn-friendly bank on 

a Caribbean island and an $8 million mystery loan”).  In order to further spread the smear 

and increase the damage to TMTG, WaPo engaged agents from both within and outside 

the company to broadly republish the defamation.  Harwell and Washington Post “cyber 

reporter” Joseph Menn (“Menn”) “boosted” (republished) the WaPo Article on the 

 
1  At 3:24 p.m. on May 13, 2023, WaPo republished the WaPo Article to a 

new target audience – its 20,000,000+ Twitter followers.  WaPo’s tweet falsely states that 
“Trump’s media company took out an $8 million loan in exchange for stock, but no one 
told the SEC”).  To date, the tweet has been viewed over 331,500 times, retweeted 971 
times, quote tweeted 54 times, and liked 1,953 times by Twitter followers and users. 
[https://twitter.com/washingtonpost/status/1657466763611717633].  One WaPo reader 
posted a meme that stated it was “TIME to Arrest” Donald Trump. 

 

https://www.theguardian.com/us-news/2023/mar/15/trump-media-investigated-possible-money-laundering
https://twitter.com/drewharwell/status/1657351704419917825
https://twitter.com/washingtonpost/status/1657466763611717633


 Complaint 
6 

Mastodon social media network.  Menn republished the Article to his 6,658 followers on 

Mastodon.  Harwell republished Menn’s post to his 67,000 Mastodon followers. 

[https://mastodon.social/@JosephMenn@infosec.exchange/110363703525631648 (“Wild 

tale about mysterious backing for Truth Social”)].  On May 13, 2023, Washington Post 

technology editor Mark Seibel (Seibel”) joined the smear campaign.  Seibel republished 

the Article to 7,014 more Twitter followers, while falsely claiming that TMTG 

“borrowed money from a bank [Paxum Bank] best known for servicing the adult 

entertainment.” [https://twitter.com/markseibel/status/1657407145535500288 (“More on 

the crazy doings at Trump Media: this time they borrowed money from a bank best 

known for servicing the adult entertainment, pledged a stake in the company for the loan 

and didn’t tell the SEC”)].  Harwell “liked” Seibel’s tweet.2  Washington Post business 

editor, Lori Montgomery (“Montgomery”), the author of WaPo’s May 17, 2023 response 

to TMTG’s retraction demand (see infra), joined the fray on May 13, 2023 by retweeting 

the WaPo Article to her 6,805 Twitter followers.  Co-author of the WaPo Article, 

freelance journalist Matt Bernardini (“Bernardini”), also retweeted the Article to his 427 

followers. [https://twitter.com/MattBernardini7/status/1657346969365364737?s=20 

(“NEW with @drewharwell and @mateirosca.  A Russian banker connected to the porn 

industry could have gained a stake in Trump’s Truth Social according to documents”)].  

The second co-author of the WaPo Article, Matei Rosca (“Rosca”), tweeted the Article to 

his 2,518 followers [https://twitter.com/mateirosca/status/1657350755848683520?s=20], 

retweeted Harwell and Seibel, and republished the Article on his website. 

 
2  “Likes” are represented on Twitter by a small heart and are used to show 

appreciation for a tweet.  A user can view the tweets that another user has liked from 
that user’s profile page by clicking or tapping on the “Likes” tab. 
[https://help.twitter.com/en/using-twitter/liking-tweets-and-moments]. 

https://mastodon.social/@JosephMenn@infosec.exchange/110363703525631648
https://twitter.com/markseibel/status/1657407145535500288
https://twitter.com/MattBernardini7/status/1657346969365364737?s=20
https://twitter.com/mateirosca/status/1657350755848683520?s=20
https://help.twitter.com/en/using-twitter/liking-tweets-and-moments


 Complaint 
7 

[https://reporter.london/].  Rosca led readers to believe that the WaPo Article was “just 

scratching the surface”, and that there were additional undisclosed facts and wrongdoing 

by TMTG. [https://twitter.com/mateirosca/status/1657396995709890561?s=20 ( ) 

(“@MattBernardini7 @mateirosca @drewharwell the Washington Post ES Trust/Trump 

Media story is just scratching the surface, right?  Great work”)].  WaPo’s republication 

frenzy and repeated concerted harassment evidences a knowing, deliberate, organized and 

systemic effort to promote the false and defamatory Statements worldwide in order to 

inflict the greatest possible injury on TMTG. 

 14. The clickbait headline of the WaPo Article – “Trust linked to porn-

friendly bank could gain a stake in Trump’s Truth Social” – immediately grabbed the 

common mind of readers, falsely insinuating that TMTG was involved in shady business 

dealings. [See https://twitter.com/ericgarland/status/1657772179793256450 (“Yo WaPo, 

you buried the lede here, even by calling it a loan from a ‘porn-friendly bank.’  It’s 

PAXUM BANK, one that’s almost surely tied to Russian Mafiya $$$ from sex 

trafficking of cam girls in Romania and around the world.  Its owner just resigned 

yesterday.”)]. 

15. The Statements immediately conveyed a defamatory meaning to readers.  

The express meaning and defamatory gist of WaPo’s Statements is that TMTG 

committed securities fraud or aided, abetted and participated in improper acts designed to 

conceal material facts3 from the SEC and shareholders of DWAC, and that TMTG was 

being investigated for money laundering.  The WaPo Statements impute to TMTG 

 
3  The WaPo Article represents that TMTG’s failure to disclose payment of 

the “$240,000 finder’s fee” was a material omission and, therefore, securities fraud.  
WaPo states, “Orlando’s finder’s fee could affect the value of the shares”.  To be clear, 
WaPo’s Statements are baseless because no finder’s fee was ever paid to anyone. 

https://reporter.london/
https://twitter.com/mateirosca/status/1657396995709890561?s=20
https://twitter.com/ericgarland/status/1657772179793256450


 Complaint 
8 

crimes, dishonesty, want of integrity and corporate malfeasance.  Readers concluded that 

TMTG and its executives could go to jail because of the non-disclosures described in the 

WaPo Article. [See, e.g., https://twitter.com/dave_winx/status/1657723934677008390 

(“The beautiful thing about this is that it could potentially lead to charges against Devon 

[sic] Nunes”); https://twitter.com/KeyLargo2/status/1657502055047614472 (“Someone, 

please put this corrupt mf’er in jail!”)].  Readers of the WaPo Article concluded that 

TMTG operated underhandedly and openly disregarded the rule of law. [See, e.g., 

https://www.washingtonpost.com/technology/2023/05/13/trump-truth-social-loan-

questions/?commentID=99e03c41-0803-41cc-8340-fbd718941d86]. 

16. To reinforce the WaPo’s Article central thesis – that TMTG engaged in or 

was a party to securities fraud – WaPo included in the Article the story of an “investor”, 

Tom Sas, a Trump supporter, who was “injured” after he spent $561,000 on DWAC 

stock, “his life savings”, because of TMTG’s non-disclosures.  On May 13, 2023, WaPo 

quote tweeted the Article and highlighted Sas’ misfortune, implying and insinuating that 

TMTG’s concealment of material facts caused DWAC’s stock price to plummet to $13 

per share.  In his quote tweet, Harwell ridiculed Sas and other investors similarly situated. 

[https://twitter.com/drewharwell/status/1657366474032381952 (“No matter how your 

day is going, at least you didn’t spend your life savings on Truth Social-related stock, 

paying $175 for shares that now sell for $13”)].  WaPo’s readers similarly mocked and 

laughed at Sas.  They called him a “sucker”.  After reading the WaPo Article, they quote 

tweeted that Sas was the victim of a stock “scam” and “grift”. 

https://twitter.com/dave_winx/status/1657723934677008390
https://twitter.com/KeyLargo2/status/1657502055047614472
https://www.washingtonpost.com/technology/2023/05/13/trump-truth-social-loan-questions/?commentID=99e03c41-0803-41cc-8340-fbd718941d86
https://www.washingtonpost.com/technology/2023/05/13/trump-truth-social-loan-questions/?commentID=99e03c41-0803-41cc-8340-fbd718941d86
https://twitter.com/drewharwell/status/1657366474032381952


 Complaint 
9 

17. As was naturally and foreseeably intended by WaPo and Wilkerson, the 

Statements were republished millions of times on May 13, 2023 and thereafter, including 

by prominent anti-TMTG Twitter users, see, e.g.: 

https://twitter.com/MuellerSheWrote/status/1657865291794382848 
(“HA!  The Russian tied to the bank that loaned Truth Social $8M to stay afloat 
also donated $30K to Ron DeSantis, and the bank is the ‘#1 trusted payment 
service’ for the porn industry.  Oh, the tangled web they weave”); 
 
https://twitter.com/john_sipher/status/1657512249605382144 
(“Seems up-and-up.  Trump appears to be secretly seeking a loan from a relative 
of a Putin ally via a secretive porn financing bank, and is arranging w/o telling it’s 
own shareholders.  Normal stuff”); 
 
https://twitter.com/svdate/status/1657375596484218881 
(“Has Trump ever been involved in a normal business that provided a normal 
good or service that didn’t get investigated for fraud in some manner?”); 
 
https://twitter.com/eztempo/status/1657525579548344320 
(“Who woulda guessed that Trump’s Truth Social is snarled in a Federal 
investigation of money laundering and that the cash is linked to a Putin-allied 
oligarch and that Trump Media shareholders are being kept in the dark?”); 
 
https://twitter.com/craigunger/status/1657399351088390145 
(“So much corruption.  So little time: Trust linked to porn-friendly bank could 
gain a stake in Trump’s Truth Social”); 
 
https://twitter.com/rhonda_harbison/status/1658550092968742913 
(“Trump Media took $8 million loan from porn-tied bank, unknown trust”); 
 
https://reporter.london/?p=1044 
(“Washington Post and Reporter shed light on Trump social media firm 
financing”); 
 
https://www.rawstory.com/trump-truth-social-2660106914/ 
(“Sketchy funding for Trump’s Truth Social was hidden from SEC and investors: 
report”). 

 
 18. The Statements are materially false.  Contrary to WaPo’s Statements, 

TMTG did not conceal from or improperly fail to disclose (or cause DWAC to 

improperly fail to disclose) to the SEC or DWAC shareholders that ES Family Trust 

https://twitter.com/MuellerSheWrote/status/1657865291794382848
https://twitter.com/john_sipher/status/1657512249605382144
https://twitter.com/svdate/status/1657375596484218881
https://twitter.com/eztempo/status/1657525579548344320
https://twitter.com/craigunger/status/1657399351088390145
https://twitter.com/rhonda_harbison/status/1658550092968742913
https://reporter.london/?p=1044
https://www.rawstory.com/trump-truth-social-2660106914/


 Complaint 
10 

would gain a stake in TMTG if TMTG consummated a merger with DWAC.  In truth, 

DWAC properly disclosed TMTG’s debt in its registration statement filed with the SEC.  

TMTG did not conceal material facts from any shareholder or the SEC.  WaPo’s 

Statements are blatantly false.  TMTG also never paid a $240,000 “finder’s fee” to 

anyone for helping to arrange the $8 million loan from ES Family Trust.  No brokerage 

associated with Orlando received any finder’s fee.  Orlando did not receive any fee.  

WaPo’s Statements are knowing falsehoods.  TMTG did not improperly fail to disclose 

(or cause DWAC to improperly fail to disclose) payment of a finder’s fee to the SEC, 

DWAC shareholders, and/or the investing public.  Comparing WaPo’s Statements to the 

truth, WaPo’s Statements are plainly materially false and defamatory. [Jews for Jesus, 

Inc. v. Rapp, 997 So.2d 1098, 1107-1109 (Fla. 2008); Nunes v. W.P. Company, 2021 WL 

3550896, at * 4 (D. D.C. 2021) (“Taken as a whole, the article says (or at least a 

reasonable juror could understand the article to say) that Nunes had made baseless claims 

about spying on Trump Tower and then visited the White House to inspect documents 

that might support those baseless claims.  And a reasonable juror could conclude that an 

elected official is ridiculous or unfit for office if he searched for evidence to support 

baseless claims.  Indeed, the online article stated that Nunes had searched for this 

evidence ‘late at night,’ suggesting something untoward about the outing”)]. 

 19. Fla. Stat. § 770.01 provides that before any civil action is brought for 

publication in a newspaper, periodical, or other medium, of a libel or slander, the plaintiff 

“shall, at least 5 days before instituting such action, serve notice in writing on the 

defendant, specifying the article or broadcast and the statements therein which he or she 

alleges to be false and defamatory.”  On May 14, 2023, TMTG served notice on WaPo 



 Complaint 
11 

pursuant to § 770.01 and requested retraction.  In a May 17, 2023 response written by 

Montgomery, WaPo admitted that payment of the “$240,000 finder’s fee” was 

“information” that was “material to investors”, but WaPo refused to recognize that no 

finder’s fee had ever been paid, that TMTG did not fail or refuse to disclose anything to 

the SEC or shareholders, and that its Statements were materially false.  To this day, 

WaPo refuses to retract the false and defamatory Statements. 

 20. WaPo’s Statements were not published in good faith.  The falsity of the 

Statements is not due to an honest mistake of the facts.  There are no reasonable grounds 

for believing that the Statements are true.  Publication of the Statements and republication 

of the Guardian article was part of a concerted effort to damage TMTG and interfere with 

its business. 

FIRST CAUSE OF ACTION – 
DEFAMATION 

 
 21. TMTG restates paragraphs 1 through 20 of this Complaint, and 

incorporates them herein by reference. 

 22. WaPo made and published to third-parties, including WaPo’s subscribers, 

advertisers, viewers, and followers in Sarasota County, Florida, false factual Statements, 

which are detailed verbatim above, of or concerning TMTG.  WaPo also republished the 

false and defamatory statements published by the Guardian. See, e.g., Doe v. Am. Online, 

Inc., 783 So.2d 1010, 1017 (Fla. 2001) (“[E]very repetition of a defamatory statement is 

considered a publication.”); id. Lewis v. Abramson, 2023 WL 3322009, at * 18 (D. N.H. 

2023) (“Abramson argues that he cannot be held liable for this statement because it is 

‘simply a quote from a Guardian article.’  However, ‘one who repeats ... defamatory 



 Complaint 
12 

matter is subject to liability as if he had originally published it.’”) (citations and 

quotations omitted). 

 23. By publishing the false and defamatory Statements on the Internet and by 

tweeting the false Statements to its 20,000,000+ followers, WaPo knew or should have 

known that its false and defamatory Statements would be republished over and over and 

over by third-parties to TMTG’s detriment and injury.  Republication was the natural and 

probable consequence of WaPo’s actions and was actually and/or presumptively 

authorized by WaPo as part of its regular way of doing business.  In addition to the 

original publications, WaPo is liable for the republications of the false and defamatory 

Statements by its agents and by third-parties. 

 24. WaPo’s false Statements constitute defamation per se.  The Statements 

accuse TMTG of infamous crimes, including securities fraud, other actual misconduct, 

incompetence, dishonesty and deception in its trade and business.  The Statements tend to 

subject TMTG to distrust, public ridicule and contempt.  The Statements are inherently 

injurious to TMTG’s business. 

 25. WaPo’s publication and republication of the false and defamatory 

Statements damaged TMTG’s business, brand and good will, causing potential users of 

Truth Social to refrain from joining the platform, jeopardizing and further delaying the 

SEC’s review of the proposed merger with DWAC, and causing loss of future earning 

capacity.  Publication of the WaPo Article destroyed at least $2.78 Billion of implied 

equity value in TMTG.  To make matters worse, after reading the WaPo Article TMTG’s 

banker, JP Morgan Chase & Co., contacted TMTG to inquire about the year-plus old 

transactions with Paxum Bank.  Prior to this call, JP Morgan had expressed no concerns 



 Complaint 
13 

with the transfers.  The calls on May 17 and 18, 2023 evidenced JP Morgan’s concerns 

about TMTG’s business caused by the false and defamatory Statements published and 

republished by WaPo. 

 26. WaPo acted with actual malice and reckless disregard for the truth for the 

following reasons: 

  a. First, WaPo and Wilkerson fabricated facts about securities fraud, 

and published and republished Statements that were a product of their imagination.  They 

made up facts out of whole cloth in order to impute securities violations, fraud and 

intentional wrongdoing to TMTG. St. Amant v. Thompson, 390 U.S. 727, 732 (1968) 

(“Professions of good faith will be unlikely to prove persuasive, for example, where a 

story is fabricated by the defendant [or] is the product of his imagination”).  In the 

Article, WaPo represents that “internal documents” supplied by Wilkerson showed that 

ES Family Trust “would gain a sizable stake in former president Donald Trump’s media 

company if its merger deal proceeds”.  WaPo knew this was false because no real or 

authentic documents showed this.  Further, the existence and relevant terms of all TMTG 

convertible promissory notes were collectively and appropriately disclosed in DWAC’s 

securities filings, which was well-known to WaPo because it read all of DWAC’s SEC 

filings.  WaPo also knew that Wilkerson had arranged the wires from ES Family Trust, 

and, thus, that no finder’s fee had been paid to anyone.  From discussions with Wilkerson 

and his lawyers and his review of documents, WaPo reporter Harwell knew there was no 

evidence that any finder’s fee had been paid.  In spite of knowing the story was fake or at 

least having no evidence of payment of any finder’s fee and, therefore, serious doubts as 

to the truth of the story, WaPo accused TMTG of hiding payment of the fictitious 



 Complaint 
14 

“$240,000 finder’s fee” from the SEC and shareholders.4  If true, TMTG’s fraudulent and 

deceptive concealment of material facts from the SEC and shareholders would have been, 

at the very least, a colossal lack of good business judgment and grounds for the SEC to 

delay or deny effectiveness of DWAC’s registration statement pertaining to its merger 

with TMTG. 

  b. Second, WaPo knew Wilkerson had been “ousted” from TMTG, 

and that there was bad blood between TMTG and Wilkerson following Wilkerson’s 

termination for cause. AdvanFort Co. v. Maritime Executive, LLC, 2015 WL 4603090, at 

* 8 (E.D. Va. 2015) (“If, in fact, TME knew of the bad blood between Plaintiffs and 

Defendant Cartner, it would have indeed had obvious reason to doubt Cartner’s veracity 

and the accuracy of his statements given the blatantly hostile and sarcastic tone of the 

Article.”).  In spite of serious doubts as to the veracity of Wilkerson’s words, WaPo 

published the false and defamatory Statements anyway. 

  c. Third, WaPo’s Statements were intentionally extreme and 

outrageous.  WaPo knew that publication of the Statements would cause a media frenzy.  

WaPo deliberately and recklessly conveyed a false narrative about TMTG in order to 

sensationalize the news and injure TMTG’s business and reputation. See, e.g., Tomblin v. 

 
4  The WaPo Article states that: 
 
“A wire transfer document dated [December 23, 2021] shows that $2 million was 
sent to Trump Media by Paxum Bank, whose main office is on the small 
Caribbean island of Dominica.  A separate wire transfer document, dated Feb. 17, 
2022, shows Trump Media being paid another $6 million by ES Family Trust.” 

 
WaPo and Wilkerson concealed from readers that Wilkerson himself arranged the wires.  
Wilkerson and WaPo knew that nothing had been concealed from shareholders or the 
SEC.  The failure to disclose Wilkerson’s role in the wire transfers was intentional.  It 
demonstrates WaPo’s actual malice. 



 Complaint 
15 

WCHS-TV8, 2011 WL 1789770, at * 5 (4th Cir. 2011) (unpublished) (“on the question of 

whether WCHS-TV8 deliberately or recklessly conveyed a false message to 

sensationalize the news and thus to provide factual support for a finding of malice, there 

are disputed facts”). 

  d. Fourth, WaPo intentionally violated its code of ethics and 

consciously abandoned all journalistic standards and integrity in writing, editing and 

publishing the Statements, and relying on Wilkerson.  WaPo knew it had no evidence that 

TMTG had paid a $240,000 finder’s fee to anyone or that TMTG had concealed that fact 

from the SEC and shareholders.  WaPo published the Statements with the intent to inflict 

injury. Curtis Pub. Co. v. Butts, 388 U.S. 130, 161 (1967) (“Where a publisher’s 

departure from standards of press responsibility is severe enough to strip from him the 

constitutional protection our decision acknowledges, we think it entirely proper for the 

State to act not only for the protection of the individual injured but to safeguard all those 

similarly situated against like abuse”). 

  e. Fifth, WaPo harbored extreme bias, ill-will and desire to inflict 

harm on TMTG through knowing falsehoods. Don King Productions, Inc. v. Walt Disney 

Co., 40 So.3d 40, 45 (Fla. 4th DCA 2010) (“[a]n intention to portray a public figure in a 

negative light, even when motivated by ill will or evil intent, is not sufficient to 

show actual malice unless the publisher intended to inflict harm through knowing or 

reckless falsehood.”) (citing Garrison v. Louisiana, 379 U.S. 64, 73 (1964)); see Celle v. 

Filipino Reporter Enters., Inc., 209 F.3d 163, 186 (2nd Cir. 2000) (“Plaintiff introduced 

sufficient circumstantial evidence to establish clearly and convincingly that defendant 

Pelayo entertained serious doubts about the truth of the headline ‘US judge finds Celle 



 Complaint 
16 

‘negligent.’ This conclusion is based in part on evidence indicating ill will and personal 

animosity between Celle and Pelayo at the time of publication”); Duffy v. Leading Edge 

Products, Inc., 44 F.3d 308, 315 fn. 19 (5th Cir. 1995) (“[E]vidence of ill will can often 

bolster an inference of actual malice.”); ExpertConnect, LLC v. Fowler, 2020 WL 

3961004, at * 3 (S.D.N.Y. 2020) (plaintiff alleged that the defendants “‘engaged in a 

concerted effort to deliberately disparage the business reputations of Fowler, Parmar, and 

Strafluence with false statements’ that they had committed a serious crime and were 

under investigation.  These statements were made ‘with full knowledge of their falsity’ 

because ‘[t]here has never been any criminal action commenced against Fowler or 

Parmar, no investigation of any sort and, to be sure, no allegations of criminal 

conduct.’”).  WaPo has a long and well-documented history of spite and hatred for 

TMTG, Nunes and President Trump.  The WaPo Article is another in a long line of hit 

pieces. 

  f. Finally, prior to publication on May 13, 2023, WaPo knew that 

TMTG’s CEO (Nunes) had filed a lawsuit against the Guardian in which Nunes 

contended that the statements in the Guardian Article were false and defamatory.  In spite 

of Nunes’ lawsuit, which WaPo read, WaPo brazenly published and republished the false 

and defamatory Guardian statements online and via Twitter millions of times. Nunes v. 

Lizza, 12 F. 4th 890, 901 (8th Cir. 2021) (“‘Republication of a statement after the 

defendant has been notified that the plaintiff contends that it is false and defamatory may 

be treated as evidence of reckless disregard.’ Restatement (Second) of Torts § 580A cmt. 

d (Am. L. Inst. 1977).  Lizza tweeted the article in November 2019 after Nunes filed this 

lawsuit and denied the article’s implication.  The pleaded facts are suggestive enough to 



 Complaint 
17 

render it plausible that Lizza, at that point, engaged in ‘the purposeful avoidance of the 

truth.’”).  WaPo’s republications of the Guardian article constitute reckless disregard for 

the truth. 

 27. As a direct result of WaPo’s defamation, TMTG suffered damages, 

including, but not limited to, loss and injury to its business, brand and good will, lost 

future earning capacity, damage and injury to reputation (past and future), costs, and 

other out-of-pocket expenses in the sum of $2,780,000,000.00 or such greater amount as 

is determined by the Jury. 

SECOND CAUSE OF ACTION – 
CONSPIRACY 

 
 28. TMTG restates paragraphs 1 through 27 of this Complaint, and 

incorporates them herein by reference. 

29. Beginning in October 2022 and continuing through the present, WaPo, 

outside third parties, Wilkerson and his attorneys combined, associated, agreed or acted 

in concert together for the express purpose and illegal objective of injuring TMTG and 

intentionally interfering with and destroying its business and reputation.  In furtherance 

of the conspiracy and preconceived plan, WaPo worked together with others to write, 

publish and republish a scandalous story about securities fraud.  They engaged in a joint 

scheme the unlawful purpose of which was to publish and republish false and defamatory 

Statements about TMTG in order to harm TMTG’s business.  Wilkerson supplied 

documents to WaPo and the parties jointly worked on the fraudulent narrative about 

securities fraud.  WaPo engaged and worked with outside third parties to republish the 

WaPo Article to a worldwide audience.  The WaPo Article and its publication and 

republications were overt acts in furtherance of the conspiracy. 



 Complaint 
18 

 30. WaPo and its co-conspirators acted intentionally, purposefully, without 

lawful justification, and with the express knowledge that they were defaming TMTG. 

 31. WaPo’s actions constitute a conspiracy at common law. 

 32. As a direct result of WaPo’s willful misconduct, TMTG suffered damages, 

including, but not limited to, loss and injury to its business, brand and good will, lost 

future earning capacity, damage and injury to reputation (past and future), costs, and 

other out-of-pocket expenses in the sum of $2,780,000,000.00 or such greater amount as 

is determined by the Jury. 

 

TMTG alleges the foregoing based upon personal knowledge, public statements 

of others, and records in its possession.  TMTG believes that substantial additional 

evidentiary support, which is in the exclusive possession of WaPo, Guardian, Wilkerson 

and their agents and other third-parties, will exist for the allegations and claims set forth 

above after a reasonable opportunity for discovery. 

 TMTG reserves its right to amend this Complaint upon discovery of additional 

instances of Defendants’ wrongdoing. 

 

CONCLUSION AND REQUEST FOR RELIEF 

 WHEREFORE, TMTG respectfully requests the Court to enter Judgment against 

WaPo as follows: 

 A. Compensatory damages in the amount of $2,780,000,000.00 or such 

greater amount as is determined by the Jury; 



 Complaint 
19 

 B. Punitive damages in the amount of $1,000,000,000.00 or the maximum 

amount allowed by law; 

 C. Prejudgment interest from May 13, 2023 until the date Judgment is 

entered at the maximum rate allowed by law; 

 D. Postjudgment interest at the maximum rate allowed by Florida law; 

 E. Such other relief as is just and proper. 

 
TRIAL BY JURY IS DEMANDED 

 
DATED: May 20, 2023 

 
    TRUMP MEDIA & TECHNOLOGY 

GROUP CORP. 
 
 
    By: /s/ Jason Kobal    
     Jason R. Kobal, Esquire 
     KOBAL LAW, P.A. 
     12169 W. Lindebaugh Ave. 
     Tampa, FL 33626 
     (813) 873-2440 
     koballaw@yahoo.com 
     Florida Bar No.: 0542253 
 
     Counsel for the Plaintiff 
 
     Steven S. Biss (VSB # 32972) 
     300 West Main Street, Suite 102 
     Charlottesville, Virginia 22903 
     Telephone:  (804) 501-8272 
     Facsimile:  (202) 318-4098 
     Email:  stevenbiss@earthlink.net 
 
     Counsel for the Plaintiff 
     (Application for Admission Pro Hac Vice 
      To be Filed) 

mailto:koballaw@yahoo.com
mailto:stevenbiss@earthlink.net

